11 Μαρ 2014

Στο ψητό

11 Μαρ 2014 , 8:52 π.μ.
Πειραιάς
Το ΤΑΙΠΕΔ, αυτός ο άγιος οργανισμός, ο τελάλης της Σαμαροβενιζελικής παρωδίας που ονομάζεται και "κυβέρνηση", οσονούπω αρχίζει να τελαλεί την πραμάτεια του. Άνοιξε και περιμένει τους "γαμπρούς της Ευτυχίας", να πλησιάσουν στον πάγκο του, να δουν το πράμα από κοντά και αφού του ψιθυρίσουν στο αυτί τι δίνουν για το εμπόρευμα (και ψιθυρίσουν και στο αυτί του παραγιού τι θα πάρει για τον κόπο του) θα ορμήξουν στο ψητό.


Στο τραπέζι θα καθίσουν, αυτόκλητοι και καλεσμένοι, οι παρακάτω υποψήφιοι μνηστήρες, πεινασμένοι όσο ποτέ γιατί, για να φας ένα μοσχάρι πρέπει να είσαι νηστικός και πεινασμένος. Για να φας ένα κοπάδι από μοσχάρια, πρέπει να είσαι άπληστος ή σε απλά τηλεοπτικά ελληνικά"υποψήφιος επενδυτής":

Οι καλεσμένοι λοιπόν:

1. ΚΑΣΟΣ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

2. AZIMUT-BENETTI Spa

3. GLOBAL LIMAN ISLETMELERI A.S.

4. Α.Τ.Ε.Σ.Ε. ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ - ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 

5. J&P ΑΒΑΞ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ - ΤΟΡΙΣΤΙΚΗ - ΕΜΠΟΡΙΟΚΗ - ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ

6. MAJESTIC MARINE ENGINMEERING LLC FZE

7. ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ Α.Ε.)

8. ENVITEC ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (ENVITEC Α.Ε.)

9. ARCHIRODON GROUP N.V. -A1 ΓΙΩΤ ΤΡΕΪΝΤ ΚΟΝΣΟΡΤΣΙΟΥΜ Α.Ε. - ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.

10. DOGUS HOLDING A.S. - LAMDA DEVELOPMENT - ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ

11. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ - ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΤΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΒΕΓΑ - ΚΟΣΜΟΣ ΓΙΩΤΙΝΓΚ ΕΛΛΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Οι καλοί πελάτες θα φροντίσουν να μην έρθουν και με άδεια χέρια. Θα φέρουν κάτι "για το σπίτι", ένα δωράκι ή μία υπόσχεση ή κάτι τέλος πάντων, ένα κουτί πτι φουρ .

Θα φέρουν λοιπόν υποσχέσεις (άλλωστε είναι δεσμευτικό για τους συμμετέχοντες) για αναβάθμιση, για νέες τεχνολογίες, για επεκτάσεις υποδομών. Για όσο διάστημα βέβαια υπολογίζεται (ή έχουν βάλει στο νου οι γαμπροί) ότι θα διαρκέσει η παραχώρηση του λιμανιού.

Ραφήνα
Θα υποσχεθούν και χρήμα και ανταποδοτικά οφέλη και θέσεις εργασίας. Για ποιον θα είναι όλα αυτά, θα είναι άκαιρο να προσδιορίσουν αλλά οι υποσχέσεις (ακόμα και οι γραπτές σε αυτό το επίπεδο) δίνονται για να παραβιάζονται.

Να παραβιάζονται για να έχει μετά και την ικανοποίηση ο γαμπρός και βιαστής συνάμα, της διάρρηξης του παρθενικού υμένα της "Αγνής" του λιμανιού.

Μέχρι τις 28/4 θα πρέπει να έχουν εκδηλώσει   -ξανά- το ενδιαφέρον τους οι παίκτες της παραπάνω παράδοξης ενδεκάδας.  Θα διατυμπανιστεί ως θαύμα, ως σουξέ στόρι, θα θριαμβολογούν, στα τελευταία τους, οι εξωνημένοι της παρωδίας. Την ίδια ώρα οι άμεσα και δικαιωματικά ενδιαφερόμενοι, οι εργαζόμενοι θα είναι σε απεργία. Την ίδια ώρα που οι λύκοι θα διαγκωνίζονται και θα μοιράζουν το ψητό, αυτοί που το έφτιαξαν, δε θα μπορούν ούτε να το μυρίσουν. Γιατί αυτός είναι ο νόμος που διαλέξαμε. Αυτό είναι ακόμα ένα στιγμιότυπο από την ταινία "Στο ευρώ πάση θυσία".

Ένα ακόμα στιγμιότυπο ήταν και εκείνο το παλαιότερο που ο μανιάτης δήμαρχος του Πειραιά δήλωνε πως το λιμάνι δεν πωλείται. Κάτι έπρεπε να πει ο ...μανιάτης.

Αφού φτιάξαμε την εικόνα που επικρατεί (και θα κυριαρχήσει με τυμπανοκρουσίες και παράτες στην προεκλογική περίοδο) να αναφέρουμε και τον 12ο παίκτη που δεν είναι ο κόσμος βέβαια. Ο κόσμος στις περιπτώσεις αυτές είναι περιττό βάρος που αξιοποιείται επενδυτικά, όταν φοβισμένος αρχίσει να εργάζεται για τους ομοτράπεζους, για ένα κομμάτι ψωμί.

Τέλος πάντων, ο δωδέκατος παίκτης αλλά και πρώτος μαζί, είναι η Cosco. Είναι κρίμα λένε οι απόγονοι του Κομφούκιου, να έχεις το ρύζι δίπλα σου και να στο αρπάζει κάποιος από μακριά. Μάλιστα, κάποιος που δεν τρώει καν ρύζι αλλά κρέας και ενίοτε, ανθρώπινο.

Το σίγουρο είναι πως μέχρι τις 28 Απριλίου, το ψητό θα είναι στον φούρνο και οι πελάτες περιμένουν να πέσουν με τα μούτρα. Το ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο φαγοπότι, το μαρτυράνε τόσο η όρεξη των υποψηφίων για το τραπέζι, όσο και τα δεδομένα:

Τρία χρόνια μετά τη συμφωνία παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην Cosco,  η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά υπερδιπλασιάστηκε. Έφτασε τα  2,7 εκ. κοντέινερ το 2012 από 850.000 το 2010.

Την ίδια περίοδο  η διακίνηση στα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μεσογειακά λιμάνια αυξήθηκε  20%.

Την ίδια πάλι, περίοδο από ισολογισμούς και δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα, τα έσοδα του ΟΛΠ παρουσίασαν μικρή (αναφέρεται 3,20%) αύξηση  (52.986.374,76 €) δηλαδή περίπου 31% αύξηση εσόδων στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων  - Προβλήτας 1, στην κρουαζιέρα αύξηση 16,75% και στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων αύξηση 9,48%. Δηλαδή η αύξηση της κίνησης κατά 300% έφερε αύξηση εσόδων κατά 30%.  Αν αφαιρέσουμε και μία διόρθωση στα κέρδη λόγω υπεραισιόδοξων προβλέψεων, αύξηση δεν ξεπερνά το 28% (περίπου 30%)

 Και εδώ τίθενται τα δύο εύλογα ερωτήματα. Αφού κινεζοποιήθηκε η εργασία και η αμοιβή της για να φέρει η Cosco τα κοντέινερ της και να αυξηθεί η κίνηση, γιατί το οικονομικό αποτέλεσμα για τον ΟΛΠ (δηλαδή και για το ελληνικό Δημόσιο μέχρι σήμερα) δεν αυξήθηκαν αντίστοιχα ή σε ικανοποιητικότερο ποσοστό σε αναλογία με την αύξηση της δουλειάς;

Αφού ο ΟΛΠ έγινε κερδοφόρος γιατί πωλείται;

Στις 28/4 οι ενδιαφερόμενοι θα "χτυπήσουν" δια του ΟΛΠ και τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια που ο ΟΛΠ  έχει λόγο με τον Ν. 4150/2013; δηλαδή Ραφήνα και Λαύριο;

Η νεοφιλελεύθερη ανάπτυξη έρχεται και στα λιμάνια.Ο μόνος τρόπος που απέμεινε για τους κατοίκους της όψιμου καπιταλιστικού παραδείσου που έγινε η Ελλάδα, να χρησιμοποιήσουν τα λιμάνια της, είναι για να μεταναστεύσουν.




Κοινοποιήστε το στο..
 
Υποσέλιδο
Κορυφή